Mai multă protecție pentru viața privată în comunicarea electronică și noi oportunități de afaceri

Published on: Jan 16 2017 by MC

data-protection

Comisia a propus pe data de 10 ianuarie 2017 o nouă legislație pentru a asigura o protecție mai bună a vieții private în comunicațiile electronice, oferind, în același timp, noi oportunități de afaceri.

Măsurile prezentate vizează actualizarea normelor actuale, prin extinderea domeniului lor de aplicare la toți furnizorii de comunicații electronice. De asemenea, acestea urmăresc să creeze noi posibilități de prelucrare a datelor aferente comunicațiilor și să consolideze încrederea și securitatea pe piața unică digitală — un obiectiv-cheie al Strategiei privind piața unică digitală. Totodată, proiectul aliniază normele privind comunicațiile electronice la noile standarde de nivel mondial din Regulamentul privind protecția generală a datelor al UE. De asemenea, Comisia propune noi norme care să asigure că, atunci când sunt prelucrate date cu caracter personal de către instituțiile și organismele UE, viața privată este protejată la fel ca în statele membre în temeiul Regulamentului general privind protecția datelor și stabilește totodată o abordare strategică a problemelor privind transferurile internaționale de date cu caracter personal.

O mai bună protecție online și noi oportunități de afaceri

Propunerea de Regulament privind viața privată și comunicațiile electronice va spori protecția vieții private a cetățenilor și va oferi noi oportunități pentru întreprinderi.

  • Noi actori: 92 % dintre cetățenii europeni declară că este important ca email-urile și mesajele lor online să rămână confidențiale. Astfel, pe lângă opratorii tradiționali, normele vor acoperi și noi furnizori, precum WhatsApp, Facebook Messenger, Skype, Gmail, iMessage sau Viber.
  • Norme mai stricte: toți cetățenii și toate întreprinderile din UE vor beneficia de același nivel de protecție a comunicațiilor lor electronice.Întreprinderile vor beneficia, de asemenea, de un set unic de norme la nivelul UE.
  • Conținutul comunicațiilor și metadatele: în conformitate cu normele propuse, va fi necesară anonimizarea sau ștergerea acestora dacă utilizatorii nu și-au dat consimțământul, cu excepția cazului în care aceste date sunt necesare, de exemplu, pentru facturare.
  • Noi oportunități de afaceri: Odată ce s-a obținut consimțământul pentru ca datele aferente comunicațiilor, conținutul și/sau metadatele să fie prelucrate, operatorii de servicii de telecomunicații tradiționale vor avea mai multe oportunități de a utiliza date și de a presta servicii suplimentare.
  • Norme mai simple în ceea ce privește cookie-urile: Noile norme le vor permite utilizatorilor să își păstreze controlul asupra setărilor proprii, oferind o modalitate facilă de a accepta sau de a refuza urmărirea cookie-urilor și a altor identificatori în cazul riscurilor legate de viața privată.
  • Protecția împotriva mesajelor spam: Propunerea de astăzi interzice comunicațiile electronice nesolicitate, realizate prin orice mijloace, de exemplu prin e-mail-uri, SMS-uri și, în principiu, și prin apeluri telefonice, dacă utilizatorii nu și-au dat consimțământul.
  • Asigurarea cu mai multă eficacitate a respectării legii: Responsabilitatea asigurării respectării normelor de confidențialitate prevăzute în regulament va reveni autorităților naționale de protecție a datelor.

Pentru informații suplimentare

#ePrivacy

#EUDataP

Sursa: Comunicat de presa al Comisiei Europene

Filed under: Stiri Europene | EU News
Tags: agenda digitala, comunicare electronica, metadata, spam
Facebook Auto Publish Powered By : XYZScripts.com