Priorități ale Anului European al Patrimoniului Cultural: susținerea culturii media, digitale și de film

Comisia promovează o abordare coerentă privind politicile mass-media, care acoperă legislația privind serviciile media audiovizuale și conservarea patrimoniului cultural european.

O piață unică europeană de televiziune are nevoie de un set minim de norme comune pentru sectorul audiovizual și noul sector al mass-mediei care să acopere aspecte precum publicitatea, promovarea operelor europene și protecția minorilor.

Comisia lucrează la o legislație care sprijină crearea unei piețe unice digitale de conținut și promovarea libertății și pluralismului mass-media în Europa. Acesta asigură că există un cadru de reglementare adecvat în materie de drepturi de autor pentru ca toți cetățenii să beneficieze pe deplin de marile oportunități oferite de o piață unică digitală cu adevărat conectată.

Sprijinul Uniunii Europene pentru filmele documentare

Sectorul documentar evoluează rapid. Odată cu schimbarea obiceiurilor de vizionare, modelele tradiționale de finanțare au intrat sub presiune și multe noi colaborări și formate sunt testate. UE a susținut sectorul documentar european din 1991, finanțând unele dintre cele mai bune lucrări și ajutând la consolidarea sectorului în ansamblul său. Această fișă de informare prezintă câteva povestiri reușite despre documentare și proiecte susținute de UE.

Factsheet on EU support to documentaries

Lansarea repertoriului de filme europene, accesibile online

Cu ocazia Târgului Internațional al Filmului Clasic (MIFC, 16-19 octombrie 2018) de la Lyon, Mariya Gabriel, comisarul responsabil cu economia digitală și societatea digitală, a prezentat prototipul unui repertoriu de filme europene – acțiune-cheie care face parte din strategia Digital4Culture și se înscrie deopotrivă în Anul european al patrimoniului cultural 2018.

Lansat cu ajutorul Observatorului European al Audiovizualului, noul repertoriu le va permite profesioniștilor, autorităților publice și cetățenilor să aibă acces la informații despre filmele europene și despre disponibilitatea lor online în cadrul serviciilor de transmisie video la cerere (Video on Demand – VOD) din toate țările Uniunii Europene.

Actualmente, prezența online a filmelor europene se limitează la aproximativ 25 % din filmele oferite de serviciile VOD în Uniunea Europeană. Deși există baze de date naționale, nu există nimic de acest fel la nivel european. Însă Europa are un rol major în cinematografia mondială, înregistrând peste 18 000 de filme produse în perioada 2007-2016 și un volum total al producțiilor care a crescut cu 47 % în aceeași perioadă, de la 1444 de lungmetraje în 2007 la 2124 în 2016.

Autoritățile vor avea astfel la îndemână un instrument care le ajută la verificarea punerii în aplicare a revizuirii recente a Directivei serviciilor mass-media audiovizuale, prin care se adoptă o cotă minimă de producții europene de 30 % în vederea sporiri și îmbunătățirii prezenței filmelor europene online.

Majorarea bugetului MEDIA

Pentru următoarea perioadă bugetară 2021-2027, Comisia propune majorarea cu 30 % a bugetului MEDIA, ceea ce înseamnă 1,2 miliarde de euro. În următorii ani, se vor investi mai multe fonduri în promovarea și distribuirea la nivel internațional a lucrărilor și narațiunilor europene inovatoare, inclusiv în domeniul realității virtuale.

Informații suplimentare: 

Fișă informativă: Repertoriul filmelor europene online

Strategia Digital4Culture

Fișă informativă: filmele și documentarele MEDIA

Sursa: Comunicat de presă al CE Piața unică digitală: se va lansa un repertoriu de filme europene pentru facilitarea accesului online

WP Facebook Auto Publish Powered By : XYZScripts.com